Spotify başkan yardımcısı ve küresel tüketici deneyimi başkanı Sten Garmark, TechCrunch tarafından görülen bir e-postada şunları söyledi: “Binlerce müzik videosunu içeren tam kataloğun sınırlı bir alt kümesiyle başlıyoruz. Bu alt küme içinde önceliklendirmeyi hedefledik. Lansman pazarlarımızda çok çeşitli türler ve sanatçılar var.” YouTube (elbette) ve Apple Music zaten müzik videoları sunuyor, dolayısıyla bu yeni özellik Spotify‘ın en büyük rakiplerinden bazılarıyla rekabet etmesine yardımcı olacak.
Bir müzik videosunu izlemek için, bir şarkıyı dinleyen Spotify kullanıcıları, şu anda oynatılan ekranda “videoya geç” seçeneğine tıklayabilir. Müzik videosu şarkıyı her zaman en baştan başlatacak, ancak kullanıcılar diledikleri anda dokunarak sese geri dönebilecekler. Müzik videosu oynatılsa bile Spotify bir sonraki şarkıyı yalnızca ses olarak sıraya koyacak.
Spotify büyük bir yeniliğe imza attı, herkes bunu bekliyordu
Garmark, şu anda beta seçeneğinin yalnızca 11 ülkede mevcut olduğunu ve ülkelerin “pazar büyüklüğü ve yerel içerik desteğinin mevcudiyeti dahil olmak üzere bir dizi kritere” göre seçildiğini söyledi. Dahil edilen ülkeler oldukça küresel bir izleyici kitlesini temsil ediyor: Brezilya, Kolombiya, Almanya, Endonezya, İtalya, Kenya, Hollanda, Polonya, Filipinler, İsveç ve Birleşik Krallık. Bu ülkelerdeki kullanıcıların da müzik videolarını izleyebilmeleri için premium bir hesaba sahip olmaları gerekiyor.
Spotify‘ın müzik videoları ekleyebileceğine dair söylentiler, geçen temmuz ayında bir dizi işten çıkarmanın ardından başladı. Bu duyuru, Spotify‘ın kendi platformunda müzik videolarının varlığını ilk kez duyurması. Ancak bir Reddit kullanıcısı, üç ay önce tek bir şarkıda “videoya geç” seçeneğine sahip olduklarını paylaşmıştı: Limp Bizkit’in My Way şarkısı.